Известие

Collapse
No announcement yet.

Как да запазя съединителя, маховика и турбото?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как да запазя съединителя, маховика и турбото?

    Колата е Alfa 156 1.9 JTDm 140hp. Принципно и 3те са сменяни наскоро от предишния собственик, но имам планове да я чипосвам и до колкото четох тук това ще "скъси" живота на маховика, съединителя и турбината.

    За маховика до колкото знам, не е оферта да се прави експеримента "педала до метала" в ниските обороти, защото се стресира.

    За съединителя не трябва да го задържам много време на полу-съединител, не трябва да го оставям да "пробуксува"...

    За турбината след много даване на газ колата трябва да работи поне 1 минута на място за да се охлади. Ще има ли и смисъл от blow-off?

    Ако имате други съвети, споделяйте смело!
    Last edited by C-e-c-o; d.m.y г., 16:56.

  • #2
    То всичко хубаво ама, са на годинки колиците ни.Да не мислиш че жабаря в Италия и е треперил така.та те едно масло не щът да сменят 😂😂Жтд е кораво и без това.И аз гледам да ги правя тези 3 неща които си написал.Бих добавил качествени части, маслото да не е от кауфланд и някаква добавка че нафтата ни не е от най-добрите.
    Алфа Ромео 147 1,6 Т.Спарк 120 h.p.
    New Alfa GT 1.9 16V JTDm турбосамолет

    Comment


    • #3
      За турбината е важно освен да изстива и да се оставя да загрее преди да й зададеш цялата смес И навременно смяна на масло.
      За съединителя е било добре да помислиш преди това и да си сложиш такъв от 2.4. Но и той се стресира от подаване в ниските обороти. Моето жтд като го ремапваха ми казаха, че е по-добре да го бузя след 3 к оборота, което пък малко убива кефа. Има вариант и с по-тегав феродов диск, но не знам дали ще е ефикасен при чип и запазен стоков притискател.
      '06 Alfa Crosswagon Q4

      Comment


      • #4
        Не виждам смисъла да се чипосват тия кошници на 15+ години. Без това след 2 години отиват в историята.Карай си колата и се радвай,докато още не са наложили електричките
        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
        Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
        sigpic

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
          Не виждам смисъла да се чипосват тия кошници на 15+ години. Без това след 2 години отиват в историята.Карай си колата и се радвай,докато още не са наложили електричките
          За втори път виждам подобен пост от теб. Какво ще рече, че след 2 години "отиват в историята"?

          Първоначално публикувано от Ханкоо Покажи съобщение
          То всичко хубаво ама, са на годинки колиците ни.Да не мислиш че жабаря в Италия и е треперил така.та те едно масло не щът да сменят ����Жтд е кораво и без това.И аз гледам да ги правя тези 3 неща които си написал.Бих добавил качествени части, маслото да не е от кауфланд и някаква добавка че нафтата ни не е от най-добрите.
          Бях късметлия да я взема от Швейцария с пълна сервизна история, доста поддържана кола е. : )

          Първоначално публикувано от ducaticorse Покажи съобщение
          За съединителя е било добре да помислиш преди това и да си сложиш такъв от 2.4. Но и той се стресира от подаване в ниските обороти.
          Това задължително ли се прави при remap ? Под подаване имаш предвид "педала до метала"?
          Last edited by C-e-c-o; d.m.y г., 20:19.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от C-e-c-o Покажи съобщение
            За втори път виждам подобен пост от теб. Какво ще рече, че след 2 години "отиват в историята"?
            Ами спират от движение всичкото дизел до ЕВРО 5 включително
            А ние май спадаме в групата. Та за това да не се набутвате излишно(само препоръка)
            Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
            Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
            sigpic

            Comment


            • #7
              След 2 години явно колегата ще стане милионер и ще ни подари по една Tesla на всички

              В нашата мила родина има да си караме тракалниците и газовите котлони поне още 20 години. Може и повече.
              156 2.0TS

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                След 2 години явно колегата ще стане милионер и ще ни подари по една Tesla на всички

                В нашата мила родина има да си караме тракалниците и газовите котлони поне още 20 години. Може и повече.
                Ако се отнася до мен поста, не съм привърженик на електричките ! Харесва ми дизел и ДВГ и ще карам такива докато мога
                Но да не спамим темата излишно
                Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
                  Ами спират от движение всичкото дизел до ЕВРО 5 включително
                  А ние май спадаме в групата. Та за това да не се набутвате излишно(само препоръка)
                  Не виждам как ще стане това в България. В най-добрия случай ще има забрана само за София и едва ли ще е чак до ЕВРО 5, което са коли след 2009.

                  Comment


                  • #10
                    Да ти отговоря на въпросите поне.. Не давай пълна газ от веднъж на 4, 5 и 6та под 2500 оборота, даже ако е възможно и малко по-нагоре. Шанса съединителя да боксува след чипосване е голям, защото вече е износен малко или много. Няма блоу офф клапан за дизел и турбото може да го оставаш да малко да отпочине след раздаване на газ и като не е загряла колата не я тумби.
                    Моя личен опит от чипосване на кола с износени части, е че ще издържи между половин и една година. Я турбо ще гръмне, я съединител ще замине, като всичко зависи от карането разбира се. Който го е с страх от мечки да не ходи в гората. Чипосай си колата, ако съединителя ти боксува няма да можеш да й се нарадваш. Турбото ти ако има луфт и често й подаваш ще гръмне до половин-една година. С изморени части газ постоянно не може да се дава.
                    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
                    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
                    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

                    Comment


                    • #11
                      Да няма после тема - " Майкооооооуу чашите или как да си направим пепелник за 400 лв."

                      Comment


                      • #12
                        Как да ги запазиш ли? Ми не чиписвай колата. Карай си я, както са я създали инжнерите. Чипосването на кола, е за хора дето могат да си го позволят. Защото освен мощността, трябва да помислиш и за спирачките. Като се засилиш, все се налага да спреш. Както сам си разбрал, цялата тая мощност, трябва да бъде предадена към колелата. Значи трябва и за съединителя и маховика да помислиш. Цялата тая мощност, ще натовари турбото. Щото ще му вдигнеш, работните параметри. И те така.
                        А и колегата, правилно те насочва. До година две, ще наложат 'хубави' резачки, за дизеловите коли. После и за бензиновите. Не дейте да лежите на кълката, че тук няма да стане или ще важи само за София. Това ще е спуснато като директива, от ония боклуци в Брюксел. За да надуват поредния балон, с миксерите. Както надуваха турбо-мурбо малолитражките. Дето и те излизат от призводство, щото няма да покрият новите тестове на автомобилите, в реални условия.

                        Comment


                        • #13
                          Принципно 80% от карането ми е градско и то в пикови часове в най-големите задръствания. Нямам желания да се правя на пилот, освен в единични случаи, когато се налага да се изнеса по-бързо в кръстовище. От време на време пътувам към Северозападнала България през Петрохан и не бих отказал едни 30тина магарета, които си си се усещат при изкачване.

                          До колкото виждам чипа средно върви около 300лв, обаче в моя случай не биха ми взели повече от 50лв, НО ако в крайна сметка резултата ще е 4 цифрен (маховик/съединител/турбина) не бих си правил експерименти.
                          Last edited by C-e-c-o; d.m.y г., 11:54.

                          Comment


                          • #14
                            Еха... къде правят ремап за 50 кинта?
                            Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                            GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                            Comment


                            • #15
                              Аз правя бе даже за 40 лв. ще ти направя, гаранция 3 м. от първото палене, и то само по права линия.

                              Comment

                              Working...
                              X